ایران مینول
5/0 از 1 رای
درایور غیر ایزوله چیست؟ در ال ای دی درایور های غیر ایزوله، مبدل تغدیه (power transformer) وجود ندارد. در درایور های غیر ایزوله خروجی و ورودی درایور بطور مستقیم با یکدیگر متصل هستند. نبود ایزولاسیون مبدل در مبدل های غیر ایزوله به این معناست که، ال ای دی ها بیشتر مستعد پذیرش نوسانات شدید برق هستند که از طرف شبکه برق متناوب به وجود می اید. ودر مقابل این نوسانات بدون محافظ هستند

درایور غیر ایزوله چیست؟

دوشنبه1401.11.03 تعداد بازدید : 587
 درایور غیر ایزوله چیست؟

ال ای دی درایور غیر ایزوله (Non-Isolated LED Driver)

در ال ای دی درایور های غیر ایزوله، مبدل تغدیه (power transformer) وجود ندارد. در درایور های غیر ایزوله خروجی و ورودی درایور بطور مستقیم با یکدیگر متصل هستند. نبود ایزولاسیون مبدل در مبدل های غیر ایزوله به این معناست که، ال ای دی ها بیشتر مستعد پذیرش نوسانات شدید برق هستند که از طرف شبکه برق متناوب به وجود می اید. ودر مقابل این نوسانات بدون محافظ هستند 
از طرف دیگر درایورهای غیرایزوله ولتاژ خروجی بالایی دارند و به همین جهت نیز در صورت تماس با خروجی درایورها خطر برق‏ گرفتگی وجود دارد. به همین جهت این نوع درایورها به عنوان درایورهای غیرایزوله یا همان منبع تغذیه ایزوله نشده شناخته می شوند.

در نتیجه، مولفه های محافظت از نوسانات شدید الکتریکی، در هر دو طرف ورودی و خروجی یک مبدل تغذیه الکتریکی نیاز است تا یک ایمنی موثر و کافی را حاصل نماید.
درایورهای غیر ایزوله دارای بازده توان بالاتری ( حدود 92 درصد )  نسبت به درایورهای ایزوله هستند چرا که افت ناشی از مبدل در آنها وجود ندارد.

این نوع درایورها نسبت به درایورهای ایزوله ارزان قیمت تر می باشد چراکه برخلاف آنها تعداد قطعات کمتری در ساخت آن به کار رفته است. یکی دیگر از ویژگی های درایور غیرایزوله این است که به علت داشتن ابعادی کوچک می تواند در موارد گوناگون مورد مصرف قرار بگیرد.
درایورهای غیرایزوله معایبی نیز دارند. از جمله معایب این درایورها می توان به پایداری و ایمنی کمتر نسبت به درایورهای ایزوله اشاره کرد. همچنین احتمال دریافت شوک الکتریکی نیز در درایورهای غیرایزوله بسیار بالا می باشد.
از جمله مزایای درایور غیرایزوله می توان به بهره وری بالا ، تلفات حرارتی پایین ( تلفات ترانس کمتر ) و همچنین دمای پایین دستگاه های MOS و سلف اشاره کرد

نماینده رسمی فروش محصولات Mean Well در ایران

ایران مین ول در سال ۱۳۷۸ برای خدمت به صنعت رو به رشد الکترونیک در کشور و پاسخگویی به نیاز های روز افزون آن تاسیس شد .

در حال حاضر این فروشگاه از بزرگترین توزیع کنندگان منابع تغذیه سوئيچینگ و قطعات الکترونیک و نماینده رسمی شرکت Mean well تایوان در کشور می باشد.